čtvrtek 29. prosince 2016

Názorokec #6: Harry Potter a Princ dvojí krve (Joanne Kathleen Rowling)

Harryho šestý školní rok na Škole čar a kouzel v Bradavicích je pokažen válkou mezi Voldemortovými přívrženci a stoupenci dobra v níž náš hrdina s jizvou ve tvaru blesku na čele buď vyhraje, nebo zemře. Profesor Brumbál ho zasvětí do temné minulosti Toma Riddlea a přitom poodhalí příčinu Voldemortovy nesmrtelnosti. Když Harry objeví starou a počmáranou učebnici lektvarů patřící tajemnému Princi Dvojí Krve, spoléhá se na kouzla z ní i přes Hermionino varování stále víc. Válka mezitím zasahuje i do domácnosti Harryho spolužáků v té nejnepředstavitelnější podobě a začátek konce se blíží...





Název: Harry Potter a Princ dvojí krve
Autor: Joanne Kathleen Rowling
Série: Harry Potter (6. díl ze 7
)
Originální název: Harry Potter and the Half-Blood Prince
Rok vydání: 2005 (v ČR 2005)
Počet stran: 538
Nakladatelství: Albatros
Překlad: P. Medek


Názorokec


K mé vlastní smůle jsem již film viděla a do přečtení Prince dvojí krve jsem považovala film za úžasnoucnější než knihu. Chápejme, 1. díl Pottera jsem otevřela, když mi bylo 8 let a neřekla jsem si „Kniha je vždy lepší než film!", ale „Ta kniha je tlustá. A tlustý knihy jsou nudný knihy!". Takže je snad pochopitelné, že jsem se ke knižní verzi odhodlala až teď, protože jsem na chatě neměla nic jiného na čtení, ne? I když začít sérii šestým dílem asi taky není zrovna výhra, ale louskat Pottera ve vietnamštině je i pro mě - rodilého mluvčí - poněkud nelákavé. A ne, nevím, proč máme pouze 6. díl v češtině. Prostě ne.

Co jsem vždycky milovala na sérii Harryho Pottera, byla autorčina představivost. Já prostě zbožňovala kouzelnický svět, kde kouzelníci chodí v hábitech a mávají hůlkou. Vzpomínám, jak jsme si po škole v družině hrávali na kouzelníky (vždy jsem dostala roli Cho Changové, nečekaně), já přinesla hůlky a pak jsme se jimi oháněli a vykřikovali jak o život „Vingááádium levióóósa! Levicorpus! Avada kedavra! Accio Harryho hůlka! Cruciatus!". Bradavice byla prostě jediná škola, na kterou jsem v té době chtěla chodit. Vlastně i teď bych nejraději zaslala přihlášku do Bradavic.

Trochu mě rozčarovala absolutní průhlednost činů Hermiony a Harryho. Konkrétně narážím na scénku, kdy se Hermiona snažila vytáhnout z Borgina, cože to tam Draco prováděl. A když se Harry snažil dostat z Křiklana tu vzpomínku... Ne, z nich špioni nebudou. Dost mě taky zarážela Harryho posedlost Malfoyem, připomínal mi pětileté děcko, které se snaží ze všech sil hodit nějakou špínu na svého staršího sourozence.

Na druhou stranu, nový bradavický profesor Křiklan, nahlédnutí do Voldemortovy minulosti, Lenčiny podivné řeči, Princ dvojí krve, občas i vtipné pasáže... To všechno ty menší nedostatky ohledně hlavních postav vynahradilo a já mohu s klidem říct, že kniha je lepší než film. I když ten film taky není k zahození.



„Weasley je náš král!"


0 komentářů:

Okomentovat

Díky za koment! Jsi úžasný člověk!