neděle 18. prosince 2016

Názorokec k filmu #1: Stmívání


Sedmnáctiletá Isabella "Bella" Swanová se stěhuje do deštěm zmáčeného městečka Forks ve státě Washington. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější místo - až do doby, kdy potká tajemného a velmi pohledného studenta místní školy - Edwarda Cullena, který obrátí její život vzhůru nohama. Do Bellina příjezdu totiž Edward a celá jeho rodina úspěšně tajili před obyvateli městečka Forks svou dlouhou upírskou historii.
Ale ani teď není nikdo v bezpečí, ani Bella, člověk, který je Edwardovi nejdražší a on by pro ni udělal cokoliv. Do městečka Forks se totiž blíží trio upírů (Victoria, James a Laurent), pro které je Bella pouze kořist. 





Obsazení


Bellu ztvárnila Kristen Steward, Edwarda Robert Pattison, Jacoba Taylor Lautner. Jsem líná vypisovat veškeré osoby, na zbytek se můžete podívat zde.






O knize Stmívání (Twilight)


Název: Stmívání
Autor: Stephenie Meyer
Série: Stmívání (1. díl ze 4)
Originální název: Twilight
Rok vydání: 2005 (v ČR 2005)
Počet stran: 408
Nakladatelství: Egmont
Překlad: M. Demlová

(Anotace je v podstatě stejná jako u filmu, takže ji sem kopírovat znovu nebudu.)


Názorokec


Byla to tak směšná love story...

...až se mi líbila.


Knihu jsem ještě nečetla, protože jsem nikdy moc nemilovala upíry, vlkodlaky a podobně. Ale samozřejmě, nemohla jsem dopustit, aby Twilight četli/viděli všichni a já sotva vím, kdo je hlavní hrdina. Jsem nepoučitelná.

Hned ze začátku se na mě začalo sypat jedno zděšení za druhým. Nejenom dabing, který byl nervy drásající (samozřejmě jsem si to mohla pustit v angličtině, ale... uch... s mojí angličtinou a mým talentem na poslech bych pochopila sotva desetinu, a přidělávat titulky je na mě už moc složité), ale ani z obsazení jsem nebyla na větvi. Jasně, můj herecký výkon není chválihodný (spíše je smíchovýbuchuhodný), ovšem, scéna na začátku, kdy se Bella ptala Jacoba (jehož jméno jsem si teď musela vygooglit, protože měl tak malou roli, že mi ani nestálo za to si jeho jméno pamatovat) na stav jeho dědečka, který byl na vozíku, zazdil veškeré dosud dobré mínění o filmu. Absolutně mě odrovnala Jacobova (nebo tedy Taylora Lautnerova) reakce: s úsměvem od ucha k uchu odvětil, že se to zhoršuje. WTF?! S úsměvem?! No tak jo. Proč ne. Nemůžu si ještě odpustit poznámku, že Bella (Kristen Stewart) a její zběsilé pokyvování hlavou při každé situaci také nepřidávalo filmu na úžasnosti.

Co však ještě teď rozdýchávám, je storyline. Já, romantik jak hlína, sice nemám co mluvit, ale... prostě... COŽE?! Ve zkratce probíhal zrod Belladwardu (Bella & Edward, chápete, ne?) takto: Bella, nová holka v zapadákově upoutávající na sebe pozornost všech kluků, je nucena si na biologii (či co) sednout vedle Edwarda. Ten se celou hodinu klepe, zírá na ni, prudce oddychuje a zkrátka vypadá, jako by měl absťák. Sotva zazvoní na konec hodiny, vyletí za dveří jako šílenec za účelem požádat o změnu rozvrhu (bezúspěšně). Pak asi půl století chybí ve škole, ale pak se vrátí, celý okouzlující, a krátce před koncem dne Bellu pomocí své supersíly zachrání před zamáčknutí autem. Zamilují se do sebe a rázem je pro něj Bella celým světem. WTF?!

Co se týče soundtracku, občas by bývalo lepší, kdyby tam býval nebyl. Nevím, třeba je to jen můj pesimistický názor, ale když se v napínavé scéně zničehonic rozezněly nejvyšší oktávy klavíru, nepřipadalo mi to zrovna jako to pravé.

Když jsem tedy překousla již zmíněné rušivé elementy, film byl sledovatelný. Dlouhý, ale sledovatelný. Občas to chtělo vypnout mozek a zakázat si přemýšlet logicky, ale druhá polovina už měla aspoň nějaký spád, děj, něco. Netuším, jak se to stalo, možná za to může moje vánoční nálada, ale ke konci jsem se načapala, jak jsem v hloubi duše fandila Belladwardu. Jsem děsná. Upalte mě. Ale až po tom, co zhlédnu druhý díl. Díky.



Zdroje:

Podlouhlý obrázek jsem si vypůjčila z http://sledujufilmy.cz/film/twilight-saga-stmivani-2008/999/
Popis je ze stránky http://popis.osobnosti.cz/twilight-twilight-280188

Obálku knihy jsem si výjimečně našla na http://stmivani.svetu.cz/kniha-stmivani/112016/
Plakát z http://www.csfd.cz/film/235755-stmivani/prehled/
Obsazení jsem našla na https://cs.wikipedia.org/wiki/Twilight_sága:_Stmívání

0 komentářů:

Okomentovat

Díky za koment! Jsi úžasný člověk!