sobota 11. února 2017

Názorokec #10: Všem klukům, které jsem milovala (Jenny Han)

Milostné dopisy mají mnoho podob. Lara Jean nikdy žádný nedostala, ale pár už jich napsala – na rozloučenou. Lara žádnému klukovi nedala najevo, že se do něj zamilovala. Místo toho mu napsala dopis o tom, jak se cítí, pečlivě ho zapečetila a schovala do krabice pod svou postelí. Ale jednoho dne dopisy z krabice zmizí a Lara zjistí, že je někdo rozeslal. A najednou musí čelit všem svým pocitům, které před světem – a hlavně přímo před adresáty – pečlivě ukrývala! A jak se postupně vyrovnává s minulostí, zjišťuje, že něco dobrého to rozeslání dopisů přece jen přineslo.


Název: Všem klukům, které jsem milovala
Autor: Jenny Han
Série: Všem klukům, které jsem milovala (1. díl ze 3, 3. díl bude vydán v roce 2017 v originále)
Originální název: To all boys I've loved before
Rok vydání: 2014 (v ČR 2015)
Počet stran: 320
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: R. Bičíková

Názorokec


Milá kniho (nemohla jsem si pomoct a musím to sepsat takhle),


nemůžu uvěřit, že jsi skončila. Že jsem v jednu chvíli hltala slova jako šílená...
a pak jsem nalistovala Poděkování.

Tak aby bylo jasno, nejsem milovník knih s nálepkou Ultrasladké! nebo Totální kýč! či dokonce Totálně kýčovitě ultrasladké jako žůžový jednorožec obalený v žůžové cukrovatě zalité duhou!. Ne, to vážně není můj typ.

Přesto mi bylo tak líto tě vracet do knihovny. Nevím proč! Vždyť jsem tě ještě nevrátila! Děj byl místy tak předvídavý, že jsem si říkala, jestli jsem to omylem nenapsala já, a samotné téma bylo jakousi směsí té milionkrát přežvýkané se zbrusu novou. Nebyl v tom ani kus složitosti, můj mozek si po nějaké době mohl při čtení schrupnout, celý příběh plynul tak nějak poklidně, idylicky, potrhle roztomiloučky.


A to je pravděpodobně ten důvod, proč jsem si knihu tě šíleně oblíbila (když píšu „šíleně", myslím tím „kvůli druhému dílu jsem vydala na druhý konec Prahy, což mi trvalo přes jednu hodinu tam a zpátky, ačkoli mám zítra odevzdat čtenářský deník se zápisem o knize, které jsem se dosud ani nedotkla"). Byla jsi, kniho, tak pohodová a poklidná (žádné ztřeštěné Bum! Překvapení! Ve skutečnosti je Lara Jean ztracenou dědičkou mimozemského trůnu na planetě ze sousední galaxie! A Peter je ve skutečnosti její bratr! Ha!), že s počasím, kvůli kterému se nikomu nechce strkat nos z domu, a hrnkem horké čokolády jsi byla perfektním odreagováním ode všeho.

Miluji toho arogantního Petera. Miluji geekovského Joshe. Miluji Kitty za její legrační způsob myšlení. Nemám ráda Margot za její dospělácké řeči. A Laru Jean mám ráda za to roztomile potrhlé chování. 
Miluji ten potrhle roztomiloučký příběh napsaný v ich-formě v přítomném čase, tak čtivě, vtipně (obzvlášť ty milostné dopisy) a sladšeji než žůžový jednorožec obalený v žůžové cukrovatě zalité duhou!


S připitomělým úsměvem,
HankaHoa




No co. Obyčejný názorokec mi připadal nudný. A navíc, stále jsem pod vlivem sentimentu, takže pšt. Potrhle roztomiloučky pšt <3

(Možná by si kniha zasloužila míň hvězdiček, ale já jsem osoba líná a ořezávat fotku je příliš namáhavé. Možná bych knize měla dát jen 4 hvězdy, to záleží na mojí náladové náladě...)

Citát lomeno úryvek:

„Milý Kenny!

Je poslední den tábora a je to taky nejspíš naposled, co Tě v životě uvidím, protože od sebe bydlíme fakt daleko. Pamatuješ si, jak jsme 2. den tábora měli střílet z luku a já měla strach a Ty jsi mi řekl vtip o střevlících a já se smíchy málem počůrala?

Strašně se mi stýskalo po domově, ale Tys mi zlepšil náladu. Nebýt Tebe, Kenny, asi bych z tábora odjela dřív. Takže Ti chci říct, že jsi skvělý plavec a líbí se mi Tvůj smích. Je mi líto, že jsi včera při táboráku dal pusu Blaire a ne mně.

Měj se hezky, Kenny. Doufám, že si moc užiješ zbytek léta a budeš se v životě mít fakt báječně.

Pac a pusu
Lara Jean"

2 komentáře:

  1. Super recenze! Mám to naprosto stejně, ty přeslazené románky moc nemusím. Knížku jsem četla asi před rokem, a naprosto jsem si jí zamilovala. Čtenář si u ní neskutečně odpočine a přitom se nenudí :) Při čtení tvého názorokecu jsem si vybavila své dojmy s knihy a sakra.. chci si jí znova přečíst! Takže jo, musím si ji sehnat i s druhým dílem. Měj se hezky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, teď se budu připitoměle usmívat ještě další dva měsíce :'D Myslím, že ani není možné knihu nemilovat :D Měj se hezky i ty :)

      Vymazat

Díky za koment! Jsi úžasný člověk!