neděle 19. března 2017

KNK 18 | Erika Johansen: Tažení do Tearlingu (Královna Tearlingu #2)

Jako u každého jiného neprvního dílu série, ani u této nedoporučuji číst ani názorokec, ani samotnou knihu před přečtením předchozího dílu. Vážně. Nedělejte to.

„Lepší svět. Blízko, skoro na dosah ruky."


Název: Tažení do Tearlingu
Autor: Erika Johansen (GoodreadsČBDB)
Série: Královna Tearlingu (2. díl ze 3)
Originální název: The Invasion of the Tearling
Rok vydání: 2015 (v ČR 2016)
Počet stran: 512
Nakladatelství: Yoli
Překlad: V. Volhejnová
„Zkáza začíná jediným okamžikem slabosti."

Kelsea Glynn by mohla být královna, kterou by její lid miloval. Úžasnou, moudrou královnou.
Jenomže jí není, neboť dovedla zem k nevyhnutelné zkáze, jestliže se její safíry zase neprobudí. Co nevidět do Nového Londýna vtrhnou mortská vojska, proti kterým nemá Tearling šanci se ubránit. Ještě k tomu všemu si Kelsea znepřátelila církev a šlechtu. To nevypadá jako dobrý začátek vladaření, nehledě na to, že ji pronásledují vize z doby před Překročením. V nich Kelsea poznává svět okolo roku 2050 očima Lily, ženy, která má za manžela mizeru. Ale proč? Vypadá to, že Lily s Překročením nemá nic společného, ale co když ano?



Ze začátku jsem se dívala dosti skepticky na kombinaci sci-fi, fantasy a všelijakých problémů ve společnosti (domácí násilí, dělení chudí - bohatí a všelico dalšího) tímto způsobem, později mi právě díky tomu připadala kniha výjimečná.

Stejně jako předchozí díl je i tento velmi čtivý, ačkoli akce je o poznání méně. Místo ní kniha odkrývá mnoho odpovědí - mezi ně i co to Překročení vůbec je. Odkrývá i temnou stránku Kelsey, jejíž moc a krutost občas překvapovaly i ji samotnou. Autorka nezapomněla ani na záhadu o identitě Rudé královny, která se sice vyjasnila až na samotném konci, tušení jsem ale měla už od poloviny Tažení do Tearlingu. 

Dějové linky jsou tentokrát dvě: z Lilyina pohledu a z Kelseina - vše samozřejmě v er-formě. Mnohdy mi ta Lilyina připadala zajímavější, protože něco se tam odehrávalo. Ne jako u Kelsey, která jenom čeká na smrt a příležitostně se řeže. Řeže. *bez komentáře*

Ačkoli z minulého dílu bylo asi poznat, že autorka nemá v plánu zapojit do děje nějakou tu romantiku, v tomto díle to pouze potvrzuje. Jistě, je tu on, přesto to nepůsobilo jako nějaký opravdový vztah. Celkově tu vztahů bylo dosti málo, i když nemohu říct, že by mi to nějak vadilo.

Celkově knihu hodnotím kladně, protože i když se spíše nic moc nedělo, autorka to nic dokázala podat napínavě a mnoho se konečně vysvětlilo. Část záhad ale byla ponechána pro další díl a musím uznat, že ustláno má autorka vskutku dobře.

Mimochodem, pro ty, kteří si brousí na pokračování zuby a kteří to dosud nezaznamenali: 3. díl má v ČR vyjít letos v říjnu, aspoň podle edičního plánu Euromedia.

2 komentáře:

  1. No, já jsem ještě nečetla ani první díl a strašně dlouho přemýšlím, zda se do něj pustit. Na jednu stranu mě série láká, přesto z ní mám obavy. Jednou jsem si ji málem koupila...ale zkrátka stále ještě nevím :D Jsem děsná :D
    Moc pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Puf, já věděla, že první větu budou všichni ignorovat :'D Na druhou stranu, asi jsem ani nic podstatného z prvního dílu neprozradila :D
      Sérii ale rozhodně doporučuji, i když uznávám, že asi není úplně pro všechny. Spousta lidí by řeklo, že jednička je narvaná všeličím a že je nekonečně nekonečná, mně se ale líbila, takže tak :D
      Jinak mockrát děkuji ^^

      Vymazat

Díky za koment! Jsi úžasný člověk!